fredag 8. juni 2012

Hver gang vi møtes...

...har vi det bra! Noe av det trivelige vi gjør er å lage og spise god mat - sammen. Her er en liten samling av det gode jeg har blitt servert den siste tiden.
- Hjemmelaget sushi på bokklubbkveld (Hurra for kokken). Alltid en favoritt. Fruktsalat med god krem til dessert.
- Tapas på en lørdagskveld. Søsteren min og jeg ble inspirert av ICAs kundemagasin Glad i mat, og prøvde ut noen oppskrifter fra siste utgave. Vi laget chorizopølse med ekstra smak og hvitløksreker. I tillegg fant vi fram yndlingskokeboken min - Bord dekk deg. Her fant vi oppskrift på salami- og ricottabruschetta og tomatbruschetta. Herlig med mange forskjellige smaker!
- Mat tilberedt ute er vel noe av det beste - og når utgangspunktet er helt fersk fisk kan det vel ikke bli feil? Sei stekt på bålet servert mer rømme og stekt løk! Fantastisk! Vi vil ha mer av sånt i sommer.


Det beste av alt er jo at jeg får lov å dele disse måltidene med gode venner, der en stor del av måltidet også består av latter og god prat.

God helg!

Ingen kommentarer: