tirsdag 21. februar 2012

Vårbaby vs. vintergravid

Termin 8. April medfører at mange kommenterer at det blir fint å få vårbaby. Det er jeg enig i, og jeg gleder meg til å trille tur på bare veier, finne løvetann i veikanten, slippe å tenke på kald høstvind som trekker i vogna. Samtidig så syntes jeg ikke det er så kjekt å være vintergravid! Lei av å gå forsiktig på isen, lei av å nesten ikke passe noen vinterjakker, lei av å gå med stillongs under buksa, lei av å forsøke å skrape frontruta med den store magen imellom meg og bilen, lei av å stable unger stappfulle av klær inn i bilen og rekke rundt for å sette på belter.

7 uker igjen til termin - til tross for irritasjon over vinterføre så gleder jeg meg veldig over en mage som vokser. Redusert arbeidstid gjør at jeg får være hjemme noen dager i uka, det er deilig! Ikke at jeg får gjort så veldig mye fornuftig... men det er godt å stulle litt hjemme. I dag lurer jeg på å lage de fastelavensbollene vi ikke laget på søndag - vi har vært på hyttetur med gode venner der vi markerte fastelavens med bål i fjæra. Ungene hadde med seg fastelavensris som de har laget i barnehagen på fredag - og nå håper vi å få se små grønne skudd snart.


God tirsdag!

1 kommentar:

Hannes favoritter sa...

Fine bilder du!!! Du har et godt poeng! Jeg har jo som du vet gått både vintergravid og sommergravid... det var en utfordring det der med klær og stor mage samt frykt for det glatte føret! Jeg hadde jo bare meg selv å tenke på da jeg var vintergravid, så jeg skjønner at det er slitsomt med to med masse vinterklær i tillegg!!! Men når babyen kommer og du kan trille vårbabyen i det fine været, er nok utfordringene med rim på magen glemt. Vi gleder oss sammen med dere, og gleder oss til å få til en tur på besøk i løpet av sommeren!!!

Her er jeg hjemme med syk Gabriel, men han er nok klar for bhg i morgen!!!

Tusen takk for den veldig omtenksomme gaven jeg fikk i posten!

Klem fra Hanne