mandag 30. november 2009

Engler daler ned i skjul...

På lillebordet i stua har jeg ett eget englekor - og som så mange andre bloggere har jeg funnet fram sandkakeformene for å ha telys i. Ute er det kommet masse, masse snø. Det kom nesten 30 cm på lørdag og natt til søndag - helt fantastisk! I dag har det vært kaldt og fint ute, men 19 minus frister ikke for trilleturer. Spesielt ikke når både jeg og lillejenta ikke er helt i form.





Gårsdagens prosjekt var denne veska her. Den er kjøpt på Stoff og stil, og jeg har brukt stoffmaling og sjablong for å lage "strikketøy". Syntes det ble fint - og det er litt mer hyggelig å ha strikketøyet i denne veska enn i all verdens plastposer som ligger rundt omkring.



Bruker anledningen til å vise fram mitt nyeste strikkeprosjekt - en genser til meg selv. Har forsøkt to ganger tidligere, og de har begge blitt mislykket. Jeg er spent på resultater av dette prosjektet. Genseren er fra Gjesdal sitt mønsterhefte no 13, og er strikket i Bris. Fantastisk garn - 50 % ull og 50 % soya. Deilig og mykt - og det beste er at den skal strikkes m pinner no 5,5. Det suser jo avgårde! Har egentlig to julegaver som jeg burde strikket ferdig, men får ta det til helgen!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Lille Persille sa...

Hei Marthe!
Så flink du e!!. Morsomt å komme over flere kjente i blogglandia:)

Ønske dæ ei fin juletid, klæm fra Silje S (ving:)