tirsdag 27. juli 2010

Et sommerparadis


Da er årets sommerferie historie for vår del. Vi kom hjem natt til fredag etter en lang kjøretur som gikk over all forventning. Husvakten hadde vasket hele huset for oss - utrolig deilig! Nå har vi en rolig uke hjemme før mannen begynner å jobbe igjen. Deilig å ha litt tid hjemme sammen også.


En stor del av årets sommerferie tilbrakte vi på feriehuset til mamma og pappa. Det er pappas barndomshjem, så vi har allerde mange gode minner derfra. Fint at ungene nå kan få egne minner fra denne fine plassen. Etter mye oppussing har det blitt utrolig fint der, og med en stor, ny terrasse kunne vi nyte seine sommerkvelder ute. Det passet jo bra at det ble finvær de dagene vi var der!


Vi har spist god mat, trent, fisket, lekt i fjæra, spilt Skip-Bo og vært sammen med familie. Dette er en idyllisk perle på vei til Lofoten, og vi er glade for at det ikke er så mange andre der! 


I dag har jeg vært en tur i byen, utrolig kjekt å handle når det er opptil 70 % avslag! Mannen himla med øynene: "Enda flere puter?!?", men vi må jo ha noen nye til terrassen? Ble litt skuffet over klesutvalget på salg, det var relativt lite - kanskje det kommer i august? Vi skal feire 1-årsdag på fredag til lillemor, så jeg fikk ordnet litt til det også. Tenk så fort tiden går.... allerede ett år siden vi fikk lillemor. Jeg har så smått begynt å forberede meg på at permisjonen går mot slutten, men har bestemt meg for å frede meg selv for slike tanker nå i juli. Det er jo faktisk fire uker igjen.

3 kommentarer:

Johanne Brekkevold sa...

Hørtes utsomen deilig ferie Marthe! Rart når en permisjon snart er over, men det er alltid mye å glede seg over rundt barn og familie.

Line A sa...

Høres ut som en deilig ferie dere har hatt..
Vet du hva de heter , de rosa blomstene du har på det ene bildet (sammen med noen gule..)
Ligner veldig på noen villblomster jeg har spadd opp på tomta vår og gravd ned i bed. Kjempesøte blomster, synes jeg.. :)

Line A sa...

Takk for svar om blomstene..

Var faktisk på besøk oppe hos Asgeir & Sissel i kveld.. der googla vi oss frem til de blomstene og fant navnet på de..
Så hvis du vet om plasser i Alta det vokser mye av disse, så si fra.. vil ha flere sånne..! :)

Forresten, hvor nære naboer er dere?