tirsdag 13. mars 2012

På pinnene...

En skulle tro at med all sofasittingen min at det burde vært produsert mengder med strikketøy - men det skal jeg ikke skryte på meg. Heldigvis har jeg klart å ferdigstille noen prosjekter. Strikkebloggen Med Pinner er en favoritt, og her har jeg funnet oppskrift på dette vognteppet - Latvisk hage. Det har tatt meg to år å bli ferdig å strikke... det har blitt liggende i lange perioder. Det er heller ikke helt ferdig. Det skal monteres et bakstykke på, men jeg må bare finne det rette.

Garn: Finull - Rauma
Pinner: 2,5 rundpinne 60 cm

Etter at første forsøk med flettestrikk på sokker gikk bra, ble jeg inspirert til å strikke julesokker til meg selv! Det skal jo sies at jeg måtte starte på mønsteret 3 ganger før jeg klarte å følge med. Det endte med at jeg kopierte mønsteret og begynte å krysse ut omganger Ü.

Oppskrift: Strikkede DROPS sokker med flettemønster  Modell 121-15
Ravelrylink her.
Pinner: nr 3

På pinnene nå er Fuglemammas omslagsbody (Ravelry link). Oppskriften har jeg funnet i boken Myk Start av May B. Langhelle. Den strikker jeg i Askeladens Silkeuld. Den kjennes veldig god og myk ut. Med tre-fire uker igjen så skal jeg vel rekke å bli ferdig før fødselen!

2 kommentarer:

Hannes favoritter sa...

Så fine strikkeprosjekter du har gjort ferdig!!! Har planer om å ringe deg en kveld, men det går så i ett at jeg ikke har hatt mulighet ennå. Hils familien fra oss!
Klem fra Hanne

Ann-Kristin sa...

Du kommer ikke til å angre på at du strikker den bodyen - jeg strikket en i alpakka og den var helt super!!