tirsdag 8. desember 2009

Bakedag med tante

Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg hatt en veldig produktiv helg. Etter å ha malt og tapetsert hele fredag og lørdag var det godt å reise på overnattingsbesøk til tante. Vi hadde planlagt baking, og spesielt krumkaker sto høyt på min liste. Der var deigene klare så det var bare å sette igang. Vi bakte flatbrød, krumkaker og avlatsbrød. Jeg fikk til og med en liten duk som skal ligge i skåla med flatbrød fra min utrolig flinke tante. Hun er en kunstner når det kommer til quilting!



Krumkaker så tynne at det ser ut som blonder! Det er første gangen jeg lager det, og er veldig fornøyd med at jeg fikk til!


Avlatsbrødene er også stekt i krumkakejernet, men smaker helt anderledes enn krumkaker. De er laget på fløte, rømme, salt og hvetemel, så de er ganske så mektige! De passer fint sammen med is og frukt/bær.


Da gjenstår sandkaker, kakemenn og pepperkaker på lista mi. Mamma skal lage Sarah Bernard og ha med så da tror jeg vi har mer enn nok kaker.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

Så utrolig flinke dere har vært! Spar litt julekaker til den 28, gleder meg veldi til å smake. Arti med så raske oppdateringer av sida, ska si du e flink å følge opp nu for tida. Kos:-) Cat