mandag 5. mars 2012

Søndagsfrokost

Ah - søndag! Ungene var greie og så barneTV alene, mens vi fikk slumre en time ekstra - Luksus! Til frokost hadde jeg laget scones etter oppskrift i den rødrutete kokeboka til Ingrid Espelid Hovig. Jeg har forsøkt noen oppskrifter på scones, men har enda ikke funnet en god oppskrift. Heller ikke denne nådde helt opp til minnet om noen fantastisk gode scones som søsteren min hadde laget en gang. Synd akkurat de var på slump!

Etterpå bar det ut i finværet med hele gjengen. Jeg kjørte bil og parkerte på nærmeste parkeringsplass til målet for utflukten, men selv en bitteliten skitur ble for mye for bekkenet mitt - så på fysiotimen i dag har vi blitt enige om at nå er det så kort tid igjen at det er på tide å la fornuften seire over lysten til å være ute med familien!

I dag har jeg vært hos frisøren - en trivelig trebarnsmor som fant både rette klippen og fargen til meg - så da var jeg kjapp og bestille time til lillemor, og en ny time til meg selv i mai. Akkurat å ta med lillemor til frisøren blir en ny opplevelse for både henne og meg - det kan jo bli spennende å se om hun vil sitte i stolen!

Ingen kommentarer: