tirsdag 25. mai 2010

Meditasjon for mor

Siden dette absolutt ikke er tida for å vise fram nystrikka luer og votter, tror jeg heller jeg viser fram dette prosjektet her. Jeg fikk en oppskrift og ett nøste garn i bursdagsgave fra en god venninne. Det var så fristende å begynne på prosjektet at nøstet fikk lov å ligge stille i 2 dager før jeg satte igang. Oppskriften heter Heartland Lace Shawl, og garnet er Baby Lace Merino fra Elann. Nydelig! Arbeidet med dette sjalet er veldig meditativt merker jeg. Det er ikke spesielt vanskelig, men man må holde tunga rett i munnen for å ikke gjøre feil i oppskriften. Det er ikke noe jeg kan strikke på mens ungene er rundt meg, eller vi ser på TV! Det vil altså si at det går sakte fremover med prosjektet, men det er noe jeg plukker fram når jeg har en stille stund. Deilig. I dag hadde jeg min første tur på gartneriet. Den utrolig koselige damen den lot meg bare kjøpe stemorsblomster, så jeg får høre på de med erfaring. Vi har nydelige dager for tiden, så det kribler i fingrene for å starte opp å plante i potter og bed.  



Ingen kommentarer: