søndag 23. mai 2010

Uteliv i Finnmark

Her har det vært stille noen uker nå! Pc-en har såvidt vært på for å betale regninger, ellers har fokuset vært hielt andre plasser - og det er jo godt det! Vi har hatt en flott mai så langt, og har til og med rukket å ha en ferie!

Vi pakket bilen og kjørte østover i Finnmark. Vi stoppet på Ifjordfjellet, der vi møtte noen venner. Etter noen dager med sol og isfiske kjørte vi videre til Vadsø. Der fikk vi med oss Ekkerøy, ett fuglefjell der 20.000 par krykkjer hekker. En spennende opplevelse å kikke over kanten! På vei hjem fra Vadsø stoppet vi igjen på Ifjordfjellet, og istedet for å overnatte på campingplassen hadde vi våre to første netter med begge ungene i telt. Det gikk kjempebra - så nå er vi klare for turlivet i sommer!

17. Mai var neste post på programmet for ferien. Det feira vi som vanlig på hytta - og da blir det til at man tar hva man har - og vi syntes selv vi hadde dekket ett fint frokostbord til 17. mai! Det var utrolig kjekt å kle hele familien opp i bunader (og utrolig kjekt at min var blitt for stor, etter utsyingen til barnedåpen).


Ellers er det hagelivet som opptar meg for tiden. Det har jo ikke kommet så langt her i nord, og etter en hagevandring hos en venninne skjente jeg at hagen min heller ikke er kommet langt til å være her oppe heller. En må rett og slett smøre seg med tålmodighet. Frøene jeg hadde sådd likte ikke at vi dro på ferie, så det blir nok direktesåing som må til skal jeg ha noe form for selvproduksjon av sommerblomster. Ellers er det jo alltid kjekt med en tur på gartneriet!


Heldigvis overlevde krydderurtene, så her står kruspersille, sitronbasilikum og koriander.


God pinsehelg!

3 kommentarer:

Hannes favoritter sa...

Hei vennen!

Godt at teltlivet gikk bra! Vi skal også telte litt i sommer, og er spent på om Gabriel aksepterer det.

Så bra at du ble med på Give Awayen min, trekning idag.

Fine bilda! Og nydelig oppdekt 17 mai bord!

Hagelivet i nord er og blir ei utfordring til tider. Har funnet noen ting som er sikre valg, men hver gang jeg skal være kreativ og plante noe nytt og spennende går det galt.

Ha ei fortsatt fin pinsehelg!

Klem fra Hanne

Hannes favoritter sa...

Heia du!

Gratulerer!
Du vant trøstepremie i min Give Away. Så no kommer det snart ny pakke i posten.

Klem fra Hanne

Johanne Brekkevold sa...

Så herlig at urtene er på vei, det er så digg å ha ferske urter. Har en drøss av dem på verandaen nå og håper jeg klarer å holde liv i alle.

God helg, for i morgen er det fredag ;)