søndag 6. juni 2010

En drøm er lagt på is...

Ettersom vekstsesongen er kort og intens her i Finnmark, har jeg hatt lyst på drivhus nå en periode. Hageinteressen min vokser og vokser (selv om hagen ikke vitner om så mye framdrift), så det hadde vært kjekt å kunne fått produsert sommerblomster og grønnsaker.
MEN...
..nå har jeg snakket med en nabo med drivhus, og jeg har skjønt at ett drivhus vanskelig lar seg kombinere med interessen for å reise på tur i langhelger i mai/juni. I alle fall dersom man ikke er flere som kan vanne. Så nå er den drømmen lagt på is... kanskje når jeg blir gammel?  


Bildene er fra en godværsdag tidlig i mai. I fjor kjøpte jeg hageredskaper til storebror, så han kan være med når mor graver i bedene. Syntes de var knallfine. På samme handleturen fant jeg hagesko til meg selv - veldig gode å ha på, og vanntette. Alt sammen på 50 % på Felleskjøpet. Sånt liker vi!


I år har jeg laget meg en hagebok - her noterer jeg hva jeg har sådd og hvor. Veldig greit å kunne huske til neste år hva jeg gjorde - så jeg ikke gjør samme feilen til neste år også Ü.

I dag har vi vært i utebursdag - og da måtte stillongsen på... er det rart vi er vant med å pakke både tykk ullgenser og bikini når vi skal på badetur? Ungene har storkost seg, det er kjekt å treffe andre unger og leke med nye leker. Lillemor ble så ivrig at hun nesten begynte å gå - spennende!

Nå er lillemor i seng, bare en liten shining over huset så skal jeg finne fram symaskinen - deilig når trimturen er unnagjort tidlig på dagen!

Ha en fortsatt fin søndag!

1 kommentar:

salige lavendel sa...

Det finnes også selvvannings system til drivhus...så det er kanskje håp for drømmen likevel?? =)