lørdag 31. juli 2010

Hagen i juli

Da var den store dagen over for lillemor. Utrolig gøy å se hvor mye hun kosa seg i bursdagsselskapet sitt - humøret var på topp helt til kl nærmet seg 19 og det var leggetid. Vi andre kosa oss også - det er luksus når en har tid til å bake og ordne til flere dager i forveien og slipper å stå på kjøkkenet hele selskapet. Vi hadde til og med grillmaten nesten ferdig når gjestene kom, så vi slapp å stå og passe maten. Lillemor fikk mange kjekke gaver, nå har hun flere leker som storebror har lyst å låne.


Bildemontasjen er tatt i hagen for en uke siden. Det var spennende å komme hjem til hagen etter 5 uker ferie. Der hadde det vært nok vann og gjødsel i alle fall! Det ble en liten lukejobb på mor, men nå ser det passe bra ut - i alle fall slik at jeg ser hva som trenger bedre plass til neste år! Angrer på at jeg ikke plantet i blomsterkassene før vi reiste siden jeg har fått meg selvvanningskrukker. De ser litt stusselige ut nå med nyplanta blomster...  I år kommer det også fram flere stauder som må ha stått her fra tidligere eiere - tydelig at de har fått litt mer plass i år og da trives bedre. Planen min er å utvide til flere bed når vi kommer oss i orden, orker ikke grave opp bed fordi det ikke passer med garasjeplaner og slikt. Nå er derimot nyterrassen bak huset ferdig, så kanskje jeg kommer meg i gravingen der! Det er jo kjekt å handle stauder på tilbud nå - så får jeg bare se hvor mange som overlever til neste år. Trur jeg har ca 30 %  overlevelsesrate fra tidligere år...

Nå er det snart klart for film og popcorn her i huset. God lørdagskveld!


1 kommentar:

Hannes favoritter sa...

Heia vennen!

Gratulerer med dagen litt på etterskudd til lillegullet! Godt å høre at dere hadde fin feiring!

Så fin hagen din er! Her har hagen blitt helt forsømt siden det har vært så mye annet på programmet!

Bryllupet til K og K var helt fantastisk. Storkosa meg maks!

Ha ei super ny uke!

klem fra Hanne