fredag 4. februar 2011

En hemmelighet skal avsløres...


Fredagspizza 2 stykk

Bunn:
1 l hvetemel
1/2 pakke gjær
litt olje
litt salt

Heves ca 30 min, og bakes så ut i på stekebrett - skal være tynn! Mannens triks er å smøre stekebrettet med litt olje og så trykke den ut rett på brettet.

Fyll:
Smør først bunnen med en pizzasaus du liker
Dekk så med passelig pizzaost
1/2 Norzola i terninger per pizza
Rødløk
Chorizo
Cherrytomater delt i to
evt. oliven, sjampinjong, paprika

Stekes på 250 grader til den er ferdig. Serveres med rømmedressing og rucculoa.

En favoritt hos oss!

5 kommentarer:

Ruter & Hjerter sa...

mmm det høres deilig ut:)
fin blogg, jeg kommer gjerne igjen:)

Prinsesse Vilikke sa...

Tusen takk for oppskriften!

Vi har også spist fredagspizza`n i dag. Dog litt kjedelig da vi har ei særdeles kresen datter. (Pølser, saus og ost..) Neste uke skal jeg prøve din variant på halve!

Ønsker deg en god helg!

Hannes favoritter sa...

Hei vennen!♥
Takk for at du deler slike fabelaktige hemmeligheter! Den pizzaen skal jeg overraske min kjære med en dag! Håper dere alle har det bra!!! Titt innom meg, for jeg har en award til deg! Ha en fortsatt fin lørdag!

Klem fra Hanne

Anonym sa...

Den pizzaen må jo bare prøves:-) Fikk servert en forrett pizza av Kristian i NZ som var bare helt fantastisk, så må jo fortelle dæ om den. Tynn, tynn pizzadeig, med løk som var karamellisert i ei steikepann først og så hatt på pizzaen og så va det stødd over skiver med blåskimmelost over det hele -helt utrolig deilig smak!!!

Elin Sundström sa...

Hei Marthe!

Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,
Elin
Alleoppskrifter.no