tirsdag 1. mai 2012

Sovejenta

I stua ligger ei fin, lita jente og sover - selv om støvsugeren går, ungene leker og herjer, radioen er på... det er fint å ha ei skikkelig sovejente! Vi krysser fingre for at det fortsetter. Snart er vi klare for å få lillebabyen til å sove i vogga istedet for i dobbeltsenga på natta - utrolig stor plass en liten baby kan ta. 


Vi har ikke bestemt oss for navn enda - kanskje på tide når lillebaby begynner å bli  3 uker? Ikke så enkelt det der med navn. Vi brukte omtrent det samme med lillemor. Skulle nesten ønske de kom med navnelapp!


I stua har vi satt babysenga. Fint å vite at lillebaby sover trygt selv med huset fullt av springende unger! Dynetrekket har mormor sydd, og det nydelige teppet har hun strikket til den lille. Oppskriften heter Babysvøpet - det hele kongerige. Helt nydelig! Vi er heldige som har fast leverandør av gensere, sokker og votter - og som tar imot spesialbestillinger med glede.


Av annet nytt har denne fine globusen kommet i hus. Jeg har ønsket meg en globus i lang tid, og ble så glad da svigers hadde denne med da de kom på besøk. Dette blir noe å vise når vi får skolebarn som skal lære geografi og historie. Her er det både Sovjet, Jugoslavia og Tsjekkoslovakia på kartet.

Nå er det en liten en som sier ifra om at hun er våken Ü.

Ha en fin fridag!

2 kommentarer:

Hannes favoritter sa...

Kjekt med sovebaby når det er to eldre søsken som må få lov å bråke litt. Jeg er veldig spent på navnet til den nydelige lille skatten! Så heldig jeg er som har møtt henne to ganger allerede!!! Jeg sender gave til henne, og storebror og storesøster i løpet av mai. Og selvsagt en liten bursdagspakkesang til mammaen som snart har bursdag.

Jeg la forresten merke til at dere hadde litt mindre snø enn oss. Her er det rett og slett ingen plen å rake ennå. Alt er hvitt. Jeg vil så gjerne ha vår nå, men må nok ha litt tålmodighet og heller krysse fingrene for tidenes sommer!!!

Fortsatt fin 1. mai til deg og dine!
Klem fra Hanne

mona sa...

Gratulerer med en nydelig liten lillesøster :) Vi klarte heller ikke å bestemme navn før det hadde gått over to uker - navnelapp sammen barnet hadde vært fint, ja ;)