tirsdag 31. juli 2012

Se min kjole...



Lillemor måtte jo ha fin kjole på til bursdagen! Av erfaring hadde jeg ikke med hele strikkekurven på ferie - det begrenser seg hvor mye en får gjort når en reiser med tre barn! Resultatet var jo faktisk at jeg fikk ferdig denne kjolen, og kom godt igang med en jakke til meg selv. Kjolemønsteret heter "lille Slyngel", og mønsteret og garnet er fra Geilsk. Et kjekt mønster å strikke, og jeg likte godt å strikke med dette garnet. Etter en vask på 30 grader ble kjolen enda mykere, og jeg håper den blir mye brukt. Lillemor har i alle fall vært veldig fornøyd med at jeg har strikket til henne. Planen er at den kan brukes som tunika når den blir for kort som kjole. 

I dag skal jeg og minstemor være hjemme. Å skulle arrangere barnedåp krever litt forberedelser, så planen er å få unna endel på "to-do listen" min i løpet av dagen. Akkurat husvask er ikke min favorittaktivitet, men dessverre må det jo gjøres av og til... Alternativet er å rydde og sortere klær som har blitt for små i sine respektive esker, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte...

1 kommentar:

Anette sa...

En nydelig kjole!! Lekker farge også :)
---klem---