tirsdag 24. juli 2012

Tida går så fort!


Tenk så fort tiden går! Minstemor er allerede 3,5 måneder - og det føles faktisk som om hun alltid har vært her hos oss. Selv om skapet er fullt av strikketøy av alle størrelser måtte jeg lage noe til minstemor mens hun enda var i magen. Valget falt på Fuglemammas omslagsbody (Ravelry link). Oppskriften er fra Myk Start av May B. Langhelle. Jeg har førsteutgaven, så den inneholder endel feil i oppskriftene. Heldigvis kom jeg på at jeg hadde sett rettelser en plass på nett, og fikk sjekket dette før jeg gikk igang. Bodyen ble strikket i minste størrelse, og med anbefalt pinnestørrelse. Selv om minstemor var ganske gjennomsnittlig da hun var født var det ikke mange ukene den var passelig, så om jeg skal strikke den på nytt igjen skal jeg strikke en større størrelse. Garnet jeg har brukt er Askeladens Silkeuld, og bodyen ble helt nydelig til sart babyhud. Den lille luen brukte jeg også til lillemor da hun var liten baby, den er strikket i samme garnet, og oppskriften er også fra boken Myk Start.


Det er vemodig å pakke det sammen - tenk om vi ikke skal bruke dette flere ganger? Samtidig er det godt å se hvordan hun vokser til. Vi har nå vært på ferie i snart 4 uker og jeg ser utrolig framgang motorisk på minstemor. Nå forsøker hun å strekke seg etter leker som ligger litt unna, og griper fast for å holde leker for å smake på dem. Det er kjekt!

Som sagt har vi vært på farten lenge nå. I dag er siste dag i ferien, og det skal bli godt å komme seg hjem. Jeg er spent på hvordan hagen ser ut! Mannen har vært hjemme en uke for å jobbe, og jeg har fått MMS-bilde over hvordan drivhuset ser ut...og det ser ut til å bli litt arbeid på meg før vi får innrykk av dåpsgjester!

2 kommentarer:

Meine Dinge Franka sa...

I'm going to be grandma in a few months!

So I can imagine your feelings!

Have a lovely family summer!

♥ Franka

Anonym sa...

Hei,

Jeg tenkte bare takke for kaffen vi fikk da derelånte bilstolen. Det var veldig hyggelig og vi gleder oss til å smake :) Cathrine tipset meg om bloggen din, og her har jeg sittet hele ettermiddagen og fått masse inspirasjon og ideer. Kjempefin blogg! Blandt annet fikk jeg lyst til å strikke denne nydelige bodyen til lillemor. Hvor fikk du tak i mønsteret til denne?

Ha en fin søndagskveld!

Hilsen Linda