torsdag 23. august 2012

Dåpzilla?!?

 
Er det noe som heter dåpzilla? Tror ikke jeg har hørt om det, men til tider følte jeg meg sånn da vi skulle dekke bord til barnedåpen... Sånn er det vel med oss damer - vi ser for oss hvordan det skal være. Håper bare ikke mine helpere følte seg kommandert rundt. Det er i alle fall utrolig lettvint å ha familieselskaper når man har så mange gode hjelpere!
Etter en liten runde i butikker endte jeg opp med servietter og vimpelrekke fra Kremmerhuset og blomster i fine farger som matchet fra Blomsterpikene. Siden det er en fest for barna var det bokstavkjeks til velkomstdrikken og lovehearts på bordene.
 
 
5. August hadde vi invitert til barnedåp, og med familie, faddere og venner var vi 40 til middag. Været var kjempefint, vi hadde et flott lokale og siden den faste familiekokken vår hadde ferie måtte vi gjøre litt mer arbeid selv, men det gikk kjempefint. Jeg hadde fått hjelp av kokken til å forberede en base til fiskesuppe, og så var det opp til oss å få til å spe ut denne, samt ha i grønnsaker, fisk og reker. Tror vi klarte det ganske bra, fordi det gikk ganske mange liter suppe den dagen, og neste dag! Kakebordet var det bare familie og venner som hadde forberedt - kjempedeilig å slippe å stå for bakingen hele lørdagen aleine...

 

2 kommentarer:

Lille Persille sa...

Så fint det ble-og lurt med litt å bite i for de små etter en lang time i kirka!

Her i huset rakk jeg kanskje også å bli klassifisert som dåpzilla i sene kvelsdtimer da jeg kommanderte søs+mamma å feste på de maaange små perlene som skulle rundt dåpskaka idet jeg selv stresset med cakepopsene.. Hele slyngbakkenhuset stod på pinne lørdag ettermiddag - men jammen fikk vi ikke gjort mye da! Deilig med gode hjelpere:)

InstatreffNorge sa...

Det er såå deilig med snill familie som hjelper til:) Jeg har snill familie, men ikke fullt såå hjelpsom svigerfamilie;) haha...
Men er nok en dåpzilla selv, da jeg planlegger allerede nå før babyen er født;)

Nydelig inspirasjon fra deg:)

Klem Lise