fredag 17. august 2012

Nesten ferdig kjøkken...

Som jeg skrev i går har jeg en plan for pyntetallerkenen jeg kjøpte på Epla når kjøkkenet er ferdig. Det har vært nesten ferdig i lang tid - godt jeg er tålmodig..vi snakker om juletider her...  (men jeg skal jo ikke klage på at mannen har nok å gjøre på jobben heller...)


Jeg er utrolig fornøyd med valget vårt av kjøkken. Etter å ha gått gjennom en meter med kjøkkenkataloger bestemte vi oss for Sigdalkjøkken. Med kjempegod hjelp fra Alta Kjøkken og interiør fikk vi til tegninger, fronter og benkeplate helt etter vår smak. Vi valgte hvitbeisede heltre eikefronter og en mørk benkeplate. Det er ikke lett å velge, det er jo nesten for mange valgmuligheter når en skal pusse opp!

 

Utrolig deilig å ha så masse benkeplass! Det er en fryd å være på kjøkkenet (selv om jeg fortsatt ikke liker å vaske opp...). Med eget skap for kjøkkenmaskinen er det lett å ta den fram - og dermed blir det oftere hjembakt brød. Store skuffer gjør at det er lett å finne fram og sortere det vi har av tørrvarer (det er jo ikke nødvendig med 3 pk brunsukker - som jeg tilslutt hadde da jeg flyttet inn i skuffene...).
 

Nå gjenstår å få tak i en murer som kan komme og sette inn peisen vi har hatt lagret under trappen lenge. Faktisk er den på vei inn i det tredje året nå! Når den er plassert skal det paneles på 2 av 4 vegger på kjøkkenet, legges nytt tak og lister. Jeg er spent på det endelige resultatet!

2 kommentarer:

Solveig sa...

har veldig lyst te å sjå det ferdige resultatet!

Lottemora sa...

Så stilig kjøkken da! Og peis på kjøkkenet er jo bare herlig da!

Ha en fin mandag, klemmer fra Lottemora