mandag 20. august 2012

Ikke akkurat Skappelgenser...


...men en jakke med masse mønster og tynt garn.
Det er hva som er på pinnene hos meg for tiden. I februar 2011 så jeg en strikket jakke på forsiden av et Allers som jeg fikk lyst å strikke. Problemet med denne jakken var at den var så kort - type bolero. Oppskriften er fra Rauma og link til bilder ligger her.  Så fant jeg ut at samme designer, Sidsel J. Høivik har laget en lignende jakke som er lengre. Med god hjelp av mamma strikker jeg nå på en modifisert Rauma Jakke med åttebladsroser og broderier med mønster. Vi får se hvordan dette ender... Jeg begynte på jakken i april og jeg har ikke engang rukket å strikke bolen til under armen engang. Trøsten er at det blir vel nok av strikke- og filmkvelder utover høsten...

I dag er det en syk gutt som er hjemme fra barnehagen. Prosjekt for dagen er å få planlagt 5-årsdagen hans, så det kan jo bli riktig så trivelig.

1 kommentar:

Marits Hverdagsgleder sa...

Det ser ut til å bli en fin og ikke minst varm genser :) Ikke bare Skappel-genseren som er fin vet du :)
Nyt mandagskvelden!