torsdag 8. april 2010

En deilig påske er over....

Vi tok oss en lang ferie - både i tid og lengde. Startet ferie med å besøke gode venner i Tromsø. Det er utrolig kjekt når både barn og voksne finner tonen umiddelbart, selv om det er noen uker siden sist vi så hverandre. Fikk servert lørdagskaffen i et staselig hus fra 1925 som noen andre venner har kjøpt. Det var litt av ett drømmeprosjekt, høyt under taket, tregulv, hvite vegger... og nå i påsken har det flyttet inn en liten gutt der. Lykke til med både hus og baby! 


Ellers har påsken inneholdt det som en god påske skal inneholde. Lange skiturer med godt feste (takk svigerfar!), kakao, appelsiner, god prat i solveggen, mye sjokolade,  påskekrim, flere strikkeprosjekter, glade barn og voksne. Nå er det tilbake til "striskjorta og havrelefsa", eller for min del epler, rosiner og mandler for litt sukkeravvenning etter mye gode boller og sjokolade...

Ett av strikkeprosjektene i påsken var disse pulsvarmerne. Oppskriften er fra heftet Alpakka 1 fra Rauma Design. Jeg brukte garnet Abuelita Baby Merino fra Pickles. Nydelig å strikke med! Knappene fant jeg i mammas skattkammer - minn meg om å aldri kaste ett plagg uten å sprette av knappene.

Nå har min del av permisjonen startet opp igjen. Gleder meg til å være hjemme hele våre og sommeren!

1 kommentar:

Hannes favoritter sa...

Godt å høre at dere har hatt en fin påske! Synd det ikke klaffet slik at vi fikk tid til å treffes, men vi tar det igjen neste gang! Vi har også hatt en super påske!

I dag starter jeg med det skumle store syprosjektet, så det kan hende du får en "krise-telefon" før kvelden er over... hi hi!

Hils gjengen fra oss!
Klem fra Hanne