torsdag 4. februar 2010

Mens vi venter på våren...

Hadde med kameraet ut i hagen forrige helg for å ta bilder av en skiglad gutt. Fikk plutselig øye på blomsterkrukkene mine som står lagret litt her og der - og begynte å glede meg veldig til våren.


Elsker å gå på gartnerier og plukke med både sommerblomster og stauder. Vi er heldige som har to flotte gartnerier, så der kan vi finne litt av hvert. Å bygge opp en hage er noe som tar tid... Da vi kjøpte huset for noen år siden tok vi en skikkelig opprydding, felte trær, snudde blomsterbedet (takk svigermor!) og flyttet på noen trær. Det var ikke mye blomster i blomsterbedet, så jeg har nå handlet inn stauder 2 år på rad. Første året overlevde 2,5 av 7 stykker, så det skal bli spennende å se hvor mange som titter opp i år.









Da hortensiaen visnet i høst klippet jeg den ned, så nå står den kaldt med noen små, søte knopper. Skal bli veldig spennende om det blir noe mer utav det til våren.







Nytt av året er at jeg har plantet ned blomsterløker. Det blir kjekt om de titter fram. Det er jo absolutt en stund til. Imens får jeg kose meg med disse som fortsatt står med tørka blomster - selv etter stormen Ask.

2 kommentarer:

InstatreffNorge sa...

Hihi...bra jeg fikk fram smilet hos deg:) Litt av hvert som skjer når jeg er på tur... man blir jo helt tullete av babyventing, og sikkert bare enda mer tullete når den kommer;)
Så her kan d bli flere historier utover ja....hehe..

Flotte blomster, kommer i vårstemning her:)

Klem Lise

anne - moseplassen sa...

Nei, våre kommer jo daglig nermere, og selvom det vel tar sin lange tid før det er bart hos deg så kan man jo ha litt vår i vinduskarmer :D
Nydelige sommerminner :)