fredag 5. februar 2010

Middagsservise...

Igjen har jeg tatt en utfordring. Guttemamma har utfordret oss til å vise fram serviset vårt. Det ene av kaffeservisene er jo allerede vist fram, men i dag tenkte jeg å vise hverdagsserviset vårt. Det har vi fått av svigers, og det er jeg veldig glad i. Vi har nok ikke behandlet det så pent som det fortjener, fordi det vaskes i oppvaskmaskinen daglig. Men dekoren holder seg fint, det er mest gullkanten rundt som vaskes bort.  


Til serviset hører det til to sausnebb og ett stort serveringsfat.

Nå har jeg storkosa meg med Stoff og stil - katalogen. Funnet fram mønster jeg liker, og skrevet opp forslag til stoff. Må konferere litt med mamma i helga, hun har nok noen lure tips i forhold til stoffvalg til de mønstrene jeg liker. Mannen lurte på om han måtte gå igjennom bestillingen, han var vel redd jeg skulle bruke opp hele februarlønna sånn som jeg noterte.


Nå er det endelig helg etter første arbeidsuke. Det har vært godt å være igang, men jeg savner jo dagene hjemme. Vi er utrolig heldige i Norge som har en slik ordning at en kan være hjemme så lenge med barna. Mannen og lillemor koser seg i alle fall hjemme. Han er helt overrasket over hvor lite han får gjort om dagene!

God helg til alle som er innom!

1 kommentar:

Johanne Brekkevold sa...

God helg til deg også!
Kjempe fint servise:)