tirsdag 2. februar 2010

Vil du komme på kaffe?

Vi er vel over gjennomsnittet sosiale av oss, vi kan gjerne ha kaffegjester både formiddag og ettermiddag i helgene, og ser vi at det blir litt mye til middag ringer vi noen kompiser vi kjenner som er single. Vi har avtale med to av dem som er ekstremt jakt- og fiskeinteressert. De leverer kjøtt eller fisk så får de middag. Det kan vel sies å være bra for begge parter?

Det er kjekt å ha gode venner - og det er veldig godt å se hvor mange rundt oss som er glade i ungene. Når en bor langt unna familie blir det til at vi må støtte oss til de som er her. Det er selvvalgt å bo så langt unna så en skal vel ikke klage.


Torsdag kveld kommer mamma på besøk. Det gleder vi oss veldig til! Vi har diverse planer hun og jeg, så jeg tror hun har kofferten full av spennende saker. Uansett har hun hodet fullt av gode ideer, og kunnskaper innenfor håndarbeid som går langt over det jeg får til.


I dag er det kaffeserviset som får vise seg fram. Dette er arv fra mormor, og vi er veldig glade i det begge to. I skapet ser dere også ett annet servise. Det kjøpte vi etter bryllupet, og er likt middagsserviset. Problemet med dette er at koppene er så store at kaffen blir jo kald.



Sjenken på kjøkkenet er fra morfar. Den sto i garasjen hans, og jeg tror han ble veldig glad da vi hadde lyst til å ta den med oss. Den har plass til alt av finservise og glassboller.


Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Kristins Hus sa...

Hei!
Nydelig blogg, ny for meg!! Fine bilder:-)
Ha en fin dag

Kristin

Ms BOB sa...

Takk for kommentar på bloggen min! Ser at noen nydelig arvestykker hos deg også.

Anonym sa...

Åh, har lyst å stikk innom på kaffe, dåkker sku så gjerne ha vært litt nærmere!!! Nydelig blogg du har og fin navn har du også fått:-) Fortsett med bloggen, får hjemlengsel og savn, men det e utrolig herlig å følge med på korsn du, Klaus, Oskar og Johanne har det!!!

Klem fra tante Cathrine

Johanne Brekkevold sa...

Jeg kommer når som helst ;)

Det er desverre bare litt langt unna.
Utrolig fint servise, spesielt det første.

Jannike sa...

Så utrolig fint servise!! Den sukkerskålen var virkelig fin :-D