fredag 22. januar 2010

Eksklusivt undertøy

Vi er litt motsatt av alle andre vi - flere jeg kjenner bruker tøybleier på barn nr 1, men når nr 2 kommer blir det mest papirbleier. Vi starta opp med tøybleier til nr 2 her i høst, vi. Tanken var der da storebror var på vei, men det var endel som sa at det var jo bare ekstra pes, masse vasking, tisselukt på badet - og jeg vet ikke alt folk hadde av meninger. Vi droppa det.

Lillemor var endel rød i stumpen da hun var liten, og med kyndig hjelp av min gode venninne Elisabeth kom vi oss igang med tøybleier. Vel, vi har kombibruk sammen med papirbleier - bruker det som passer til situasjonen. Vi er kjempefornøyde og det tror jeg lillemor også er. Til nå har vi lånt to ullbukser av ei venninne, men jeg ser at man må ha mer enn to om en skal bruke det jamt. Etter jul fikk jeg tid til å strikke, så nå har jeg forsøkt meg på to forskjellige oppskrifter fra Nøstebarn. Vi får se om de passer. Fant en oppskrift i går i boken Myk start som er en blanding fra Nøstebarn og Helios. Den skal jeg forsøke meg på i helgen. Grunnen til at jeg har kalt innlegget eksklusivt undertøy er fordi disse buksene er strikket i silke/ull. Det var det beste jeg fant da jeg leita i restekurven da inspirasjonen tok meg. Vi får se hvordan de fungerer.

Disse fiskene er fra IKEA, og var gave fra tante til storebror da han ble født. Begge ungene har elsket disse. De kan ligge på stellematten og kikke på dem - lenge. Her er det lillemor som er i gang, den røde fisken er den som henger lengst ned så det er artig å forsøke å få tak i den! Stelleplassen vår er på vaskerommet. Perfekt! Det er varmt der, vi har snorer så alle klær får lufta seg på natta, vasken nært stelleputa som ligger på benken og masse plass til klær og kluter. Det er jo ikke akkurat så vakkert der, så det får bli med disse bildene her inntil videre. Vi har en liten plan om oppussing her også, i alle fall litt flere skap, men det tror jeg kommer langt, langt nede på lista vår!


I dag er det fredag! God helg til alle som er innom! I dag er det solfest i barnehagen, gleder meg til å hente storebror og høre hvordan det har vært!

3 kommentarer:

Josefine sa...

Hei..

Så kjekt å høre at solen har kommet til deg også...hurra!

Koselige bilder...

Ønsker deg og resten av familien en flott helg, klem

line sa...

akkurat de fiskene der har vi også. og min lille gutt elsker dem, faktisk mere enn babygymmen sin he he. flotte bilder -:)

Brigg sa...

ja de fiskene har vi og,og begge to elsket dem!! lille cowboy ligger å smiler til dem!