lørdag 23. januar 2010

Tulipaner i hus

Fantastisk at Coop har så flotte blomster på tilbud! Ikke verst når mannen kommer hjem fra butikken med både alt som står på handlelisten og så fine blomster i tillegg! Har sett på mange blogger at det ikke er bare her i huset vi har tulipaner på bordet.



Jeg har forsøkt meg på bildetakning uten blitz, men det ser ut til at vi har litt for lite lys her nordpå til at det blir helt vellykket. Her er flere bilder fra stua vår. Ser at det er flere som skriver de aldri vil la en recliner komme i hus. Vel, til at vi har det er jeg ganske godt fornøyd med våre. De var de minste vi fant da vi var på møbelhandel, og både jeg og mannen liker dem. Her kan vi sitte foran peisen og nyte varmen. Bordet er fra familien til mannen, og det var bestefaren til mannen som fikk laget det på 40-tallet. Det er utrolig kjekt å ha møbler som har historie.



En liten samling jeg har hatt i flere år. Ett blåskjell i keramikk som er laget av en lokal kunstner, Marjariitta Heikkonen. Ett gammelt kompass som jeg har fått av en venninne, og en del av en sluk jeg har funnet i fjæra.





I dag er det 19 minus ute, så da blir det ikke skitur på oss. Vi har en plan om loppemarked, basseng og bibliotek, men vi får se hvor langt energien rekker. Huset skulle hatt seg en shining, men hvem gidder det når det er helg? Da skal vi være sammen alle fire.

God lørdag!

Ingen kommentarer: