tirsdag 12. januar 2010

Kjøkkenkos

Ute laver snøen ned, og det er fortsatt noen uker igjen til sola kommer tilbake her. Det er deilig med ordentlig vinter, men da jeg så en lyserosa hortensia på blomsterbutikken min (les: ICA) klarte jeg ikke å la være å ta den med hjem. Den har fått plass i det snodige, koselige falske vinduet på kjøkkenet.



Da vi flytta inn tenkte jeg at det vinduet der det må ut! Hvem setter inn ett vindu i veggen mellom kjøkkenet og stua? Men det er nå sånn engang at når en bor en stund i ett hus så finner en løsninger på hvordan en ønsker å ha det, og det vinduet der tror jeg blir! Det blir nok hvitmalt når vi først går igang, men det får være sånn inntil videre.
Her har jeg putta hekletøyet mitt oppi ett lite Norgesglass. Det er ett kjøkkenprosjekt - i dobbel betydning. Det er en klut til kjøkkenet, men det er også et prosjekt som jeg plukker fram når vi sitter på kjøkkenet. Mannen bruker ganske mye lengre tid på spisingen enn meg, så da kan jeg sitte å hekle litt.



1 kommentar:

Guro sa...

Hei!
Den heklede vesten har jeg et høvelig sånn ca mønster på i hodet mitt. Kommer meg ikke så langt at jeg skriver ned det jeg gjør...
Den strikka korterma bodyen nedenfor her var knallfin. Den så skikkelig god ut.