torsdag 28. januar 2010

Gammel håndarbeidsbok

Jeg er visst i humør for å vise fram det gamle her i huset. Denne boka fant jeg på loppemarked i sommer, det er Gyldendals store Sy-& Håndarbeidsbok fra 1963. Denne boka er en altmuligbok - den omhandler søm, strikking, hekling og veving. Har ikke kikket så mye i den, men kansje jeg finner inspirasjon til kjolen min der. Er godt igang med tegninger, så jeg håper jeg klarer å gjennomføre prosjektet. Har bare fått sett på flotte bildene i boka. Liker spesielt godt strekdamene - de er stilige!




Mandag er jeg tilbake på jobb i 8 uker. Det skal bli spennende å fylle hodet med annet enn baby, blogging og håndarbeid, selv om jeg kommer til å savne tida for meg selv. Kommer også tl å savne å kunne være ute i lyset hver dag. Men, etter 8 uker skal jeg tilbake i permisjon fram til slutten av august. Briggs lekehus har skrevet ett fantastisk innlegg om hvor heldige vi er som kan være i permisjon med barna våre. Det hun skriver går rett hjem her i alle fall.

I går hadde jeg en utrolig flott tur på strikkekveld. Tok sparken og spente huskyen foran, utstyrte oss med refleksvester begge to og susa avgårde på besøk. Ute var det ett par minus og lett snø i lufta. Utrolig deilig å lufte hodet litt, samtidig som det gikk veldig mye fortere enn å spasere. Dette må gjentas!

1 kommentar:

Tara sa...

tusen takk:)))
klem tara...