søndag 24. januar 2010

Ting Tar Tid

Etter å ha blitt inspirert av Guro, med den fantastiske bloggen m.i.l.ch.schaum har jeg fått ånden over meg, og ferdigstilt noen prosjekter som har ligget siden sommeren. Det var jo bare å feste noen tråder og sette på en knapp! Luene er strikket fra et hefte fra Sandnes Garn. Sublime 600 heter det, og ser slikt ut:
Jeg startet på den rosa lua på sykehuset da lillemor var innlagt med gulsott. Satt der og strikka for å få tiden til å gå. Hun sov ca 2 timer i lyskassen sin før hun våkna, fikk pupp og ny bleie før jeg måtte legge henne inn igjen. Ikke så veldig artig. Gulsott er jo forholdsvis vanlig, og behandlingen er ganske grei. For vår del ble det litt mer dramatisk enn vi ønsket det. Lillemor er født på fødeavdelingen i Alta, men vi måtte til Hammerfest sykehus for behandling av gulsotten fordi verdiene av bilirubin ble veldig høye.  


Å bli vekket midt på natten og få beskjed om at ambulansefly er bestilt er ikke artig. Heller ikke å se sin lille datter med drypp. Men det gikk veldig bra og vi fikk lov å reise hjem etter bare noen få dager. Det å være på barneavdelingen var veldig spesielt. Det setter ting i perspektiv når en hører om folk som hadde vært der både 5 og 8 måneder.

Dette ble vist et litt mer alvorlig innlegg enn jeg hadde tenkt. Her er i alle fall lillemor på gulvet mens hun prøver nylua si. Sjekk den fine bakgrunnen - bilteppet er veldig populært hos storebror!



Jeg har også strikket gutteutgaven, den minner meg litt om en gammeldags pilotlue! Den får ligge i haugen med framtidige barselgaver, og er ikke strikket til noen spesielle. Siden jeg ikke hadde noen modell som passet fant jeg fram bildet som er i heftet.





Siste prosjektet er et babyteppe. Det er strikket i finull, og oppskriften er fra boken Myk start. Det er klart til en liten en som er på vei! Gleder meg til å sende det avgårde.





God søndag!

2 kommentarer:

LYKKEBO sa...

Nyyyydelig lue! Huff litt av en historie..Eldste jenten vår lå også i lys..forferdelig trist..hun gråt og gråt, og vi kunne ikke løfte henne opp.. Godt alt gikk bra med lille jenten:)Å måtte være der i flere måneder må jo være grusomt.. Nydelig farge på teppet..

Du er flink!
Klem

Johanne Brekkevold sa...

Flott at du deler med deg av din historie.
Takk for flotte kommentarer på bloggen vår. Du tar helt nydelige bilder og de luene var utrolig fine!
HA EN GOD DAG!